Betingelser og vilkår
Introduksjon
Lavpris-laase ApS (heretter kalt "Lavpris-laase") driver salg av varer og tjenester gjennom følgende nettsider:
Disse nettsidene henvender seg til forskjellige markeder og kundegrupper. Alle handelsbetingelser gjelder for kjøp gjort via de respektive nettsidene, med mindre annet er spesifikt angitt.
Definisjoner
Avtalens parter
"Kjøper" brukes om den fysiske personen som hovedsakelig handler utenfor sitt næringsvirksomhet, og som ved å legge inn en ordre hos Lavpris-laase avgir en bestilling om kjøp og levering av bestemte varer.
Alle avtaler inngås på dansk
For kunder utenfor Danmark kan avtaler inngås på et annet språk etter avtale
Ordrebekreftelse sendes på e-post umiddelbart etter bestillingen, en ny kan forespørres ved henvendelse til oss.
Hvordan handle
Velg varen, legg den i handlekurven og gå deretter til betaling. Når du går gjennom betalingen, blir du guidet av systemet og kan på en enkel måte velge hvordan du vil betale, hvor varen skal leveres osv.
Firmaet og offentlige institusjoner kan handle ved telefonisk/e-post henvendelse.
"Lavpris-laase" brukes heretter både om den fysiske eller juridiske personen som ved ordrebekreftelse aksepterer Kjøpers bestilling og selger de bestilte varene, og om nettsiden hvor varene presenteres og bestilles.
Produktinformasjon
På Lavpris-laase.dk oppgis varens vesentlige egenskaper. For ytterligere informasjon eller spørsmål til eksisterende informasjon kan det sendes en e-post til Lavpris-laase via salg@lavpris-laase.dk
Priser
Alle prisene er dagspriser og kun gyldige på bestillingsdagen. Det kan derfor forekomme prisendringer.
Alle oppgitte priser er inkludert 25% MVA. For kunder utenfor EU kan det legges til ekstra kostnader som importavgifter og toll når varen er overlevert til fraktselskapet.
Lavpris-laase gjør sitt ytterste for å viderebringe korrekte opplysninger om rabatter og tilbud vi gir, men feil kan skje. Det tas forbehold for feil og mangler i priser og beskrivelser, samt for utsolgte varer.
Rabattkoder og lignende er ekskludert på visse utvalgte varegrupper.
Bestilling
Bestilling på vår nettside er en bindende avtale, og ordrebekreftelse sendes umiddelbart etter bestillingen. Vi forbeholder oss imidlertid retten til at varer kan være utsolgt eller helt utgått, i så fall kontakter vi deg så raskt som mulig. For kunder utenfor EU kan tilgjengeligheten og leveringstidene variere.
Lagerantall oppdateres én gang i døgnet, derfor kan du oppleve at en vare er utsolgt selv om den står til å være på lager.
Når låser kodes om, er det kun de 2-3 nøklene som var i den første låsen som medfølger; de øvrige nøklene kodes ut og leveres derfor ikke med.
Velger du å få låsene omkodet til din egen nøkkelkode, følger det med 1 omløsningsnøkkel.
Betaling
De kontoinformasjonene du oppgir ved kjøp av varer sendes direkte til Nets i kryptert form (SSL), slik at kun du og Nets kan lese dem. Det er dermed ingen andre som ser eller lagrer opplysningene om deg. Ved kjøp med Dankort eller kredittkort trekkes beløpet fra din konto så snart varen avgår fra Lavpris-laase. Velger du å motta varen med etterkrav, betales beløpet ved mottak av varen.
Betalingsformer – Privatkunder
Du kan betale på følgende måter:
- Dankort
- Mobilepay
- Visa
- Visa Electron
- JCB
- Maestro
- Mastercard
- Bankoverføring (kun for privatpersoner bosatt i utlandet).
- Merk at for kunder utenfor EU kan det være ekstra gebyrer eller valutakostnader.
PriceRunner Kjøpsgaranti
Ditt kjøp hos oss er helt gratis dekket av PriceRunner Kjøpsgaranti. Dette sikrer deg opptil 50 000 kroner hvis noe skulle gå galt i forbindelse med ditt kjøp. For å være dekket av Kjøpsgarantien, må du bare være registrert medlem på PriceRunner.
Kjøpsgarantien dekker fysiske personer som er bosatt i Danmark, og den gjelder hvis butikker ikke tar på seg sitt ansvar i henhold til kjøpsloven innen 60 dager etter et kjøp.
Selv om du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har kommet til vår nettside via dem, kan ditt kjøp fortsatt bli dekket av Kjøpsgarantien. Det eneste du trenger å gjøre, er å registrere deg innen en time etter ditt kjøp. Å bli medlem koster ingenting og tar mindre enn tre minutter! Bli medlem hos dem her
Hvis du ønsker at ditt kjøp skal dekkes av Kjøpsgarantien, må din bestilling være adressert til deg som privatperson. Med Kjøpsgarantien får du erstatning hvis en vare er defekt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering av varen uteblir eller hvis varen er feil eller mangelfull.
Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skaden du har lidt, anskaffelseskostnader og fraktkostnader. PriceRunner Kjøpsgaranti inkluderer altså ikke erstatning for andre direkte eller indirekte kostnader, verditap eller uteblitte inntekter.
På PriceRunner finner du en liste over kategorier som er unntatt garantien, samt de gjeldende bruksvilkårene.
Visste du at PriceRunner er Danmarks ledende tjeneste for produkt- og prissammenligninger, og at de hver måned hjelper mer enn 1 million danskere med å sammenligne produkter? Slik har det vært siden 2000. Tjenesten er uavhengig og lar ikke butikker påvirke den informasjonen du ser og nyter glede av.
Betalingsformer – Erhvervskunder
- Dankort
- Visa
- Visa Electron
- JCB
- Maestro
- Mastercard
- Bankoverføring (erhvervskunder i utlandet).
- Merk at for kunder utenfor EU kan det være ekstra gebyrer eller valutakostnader.
- Faktura (Netto 10 dager. Merk at vi først må gjennomføre en kredittvurdering. Oppgi telefonnummer da vi alltid vil kontakte deg per telefon før vi behandler ordren)
- EAN Fakturering (Netto 10 dager) Kontakt oss før bestilling hvis kreditten ikke kan overholdes.
Levering
Alle lagervarer bestilt før kl. 12 på hverdager forsøkes sendt samme dag, varer som ikke er lagervarer sendes så raskt som mulig. For leveranser til land utenfor EU kan leveringstiden variere avhengig av lokale tollbehandlinger og transportforhold.
Ved leveringstid utover det forventede holder vi deg oppdatert så snart vi får beskjed fra vår leverandør. Du er alltid velkommen til å kontakte oss om status på din nåværende ordre.
Alle varer sendes med Postnord eller GLS som pakke. For levering utover Danmarks grenser er det vanligvis DPD som står for den siste delen av leveringen. Større varer sendes med Danske Fragtmænd direkte fra våre leverandører.
Ved forsendelse utenfor Danmark hvor standardfrakten for det aktuelle landet og produktet ikke dekker kostnaden til frakten, vil du motta en fraktoppkrav på e-post før vi sender varen. Vi aksepterer ikke ordren før denne er betalt.
Bestiller du med Flex-levering, eller kan settes uten underskrift, overgår ansvaret til kunden når transportøren har levert pakken. Dette er en avtale mellom kunden og transportøren, og tvister må løses mellom disse to partene og er utenfor vår kontroll.
Hvis du bestiller til pakkeshop, merk at vi ikke kan garantere at pakken din kommer til riktig pakkeshop i spissbelastningssituasjoner. Transportøren flytter noen ganger pakken til nærmeste hentested hvis en gitt pakkeshop er full.
Glemmer du å hente pakken i pakkeshoppen og den kommer retur til oss, oppbevarer vi pakken til du selv kontakter oss. Ønsker du pakken sendt på nytt, sender vi en faktura for ny frakt som må betales først. Ønsker du å annullere ordren, trekkes fraktkostnaden før vi krediterer ordren, samt at vi i særtilfeller kan/vil kreve returkostnadene dekket i refusjonen.
Gratis frakt ved kjøp over 800 kr gjelder kun for varer og ordrer hvor levering er bestilt til en GLS pakkeshop. Ikke alle varer kan leveres til pakkeshop, og derfor er det ingen gratis frakt på alle varer. Pengeskap og stanglåser kan for eksempel ikke leveres til pakkeshop.
Reklamasjon
Lavpris-laase gir i henhold til kjøpsloven og EU-direktiver 2 års reklamasjonsrett fra mottak av varen for fabrikasjons- og materialfeil (mangler). Reklamasjonsretten dekker ikke feil, skader eller slitasje, direkte eller indirekte oppstått som følge av feil betjening, dårlig vedlikehold, vold eller uautoriserte inngrep.
Som forbruker har man 2 års reklamasjonsrett, noe som betyr at du enten kan få varen reparert, ombyttet, pengene tilbake eller få prisavslag, avhengig av den konkrete situasjonen. Dette forutsetter selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget.
Reklamasjon foregår ved henvendelse via e-post eller telefon, hvoretter vi kan kreve at varen sendes til vårt lager, Marielundvej 45D, 2730 Herlev, Danmark.
Alle pakker må sendes direkte til vår butikk, ikke til pakkeshop eller andre alternative leveringsmåter.
Fakturaen eller kopi av den må fremvises til Lavpris-laase i forbindelse med bruk av reklamasjonen.
Eventuell reklamasjon over mangler ved leverte produkter må gjøres til Lavpris-laase innen rimelig tid etter at kjøper har eller burde ha oppdaget mangelen. Ellers mister kjøper retten til å påberope seg mangelen.
Du bes om å angi og på forespørsel vise hva mangelen består av.
Ønsker du å sende inn en klage til en offentlig instans over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan en slik klage sendes til Konkurranse- og Forbrukerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan sende inn en klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommisjonens online klageportal kan også brukes ved innlevering av en klage. Dette er spesielt relevant hvis du er forbruker med bopel i et annet EU-land. Klage leveres her: http://ec.europa.eu/odr.
Ved innlevering av en klage må du oppgi vår e-postadresse salg@lavpris-laase.dk
Ansvarsfraskrivelse og garanti
Lavpris-laase har gjort det enkelt for deg å få relevant informasjon på andre nettsider gjennom lenker. Disse nettsidene er utenfor Lavpris-laase sin kontroll. Vi kan derfor på ingen måte holdes ansvarlige for innholdet på disse sidene, med mindre annet følger av dansk retts alminnelige regler.
Informasjon om de bestilte varene fra slike nettsider inngår ikke i beskrivelsen av de bestilte varene i avtalen mellom Kjøper og Lavpris-laase, med mindre annet følger av dansk retts alminnelige regler.
Selger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tap som følge av at de bestilte varene kommer for sent frem til Kjøper, eller de bestilte varene lider av mangler når forsinkelsen eller manglene skyldes Kjøper sin handling eller unnlatelse eller forhold som ligger utenfor Lavpris-laase sin kontroll, for eksempel krig, opprør, uro, brann, inngrep fra staten, beslagleggelse, valutarestriksjoner, arbeidskonflikter av enhver art, inkludert streik og lockout, eller lignende, med mindre annet følger av dansk retts alminnelige regler.
Lavpris-laase gir ikke selvstendig garanti for de bestilte varene, og Kjøper oppnår kun de garantiene som produsenten utsteder overfor Kjøper, med mindre annet følger av dansk retts alminnelige regler.
Returrett (kun for privatkunder)
Ved å varsle Lavpris-laase.dk om at du har angret ditt kjøp innen 14 dager etter levering, tilbakebetaler Lavpris-laase.dk det mottatte beløpet i samsvar med EU-direktivet om forbrukerrettigheter. For kunder utenfor EU tilbyr vi også en 14-dagers returrett, men alle kostnader til retur, håndtering og eventuelle toll- og avgifter påløper kunden. Brukte og skadede varer samt tjenester, omkodningsnøkler, omlåste sylindere osv. kan ikke returneres, det samme gjelder for varer som av helse- eller hygieniske årsaker er forseglede, hvis denne forseglingen er brutt.
Varen må returneres i vesentlig samme stand og mengde, varens emballasje må bevares og sendes med retur. DU må sørge for en forsvarlig emballering av varene før du returnerer dem. Skadede varer og/eller emballasje vil føre til avvisning eller fradrag i returen.
Når du angrer et kjøp, må du alltid kontakte oss før du returnerer varen. Du kan ikke bare sende varen retur eller nekte mottakelse. Du bærer selv utgiften til retur av varen.
Returnering av varer og kostnader
Retureringen skjer på egen regning, og vi aksepterer kun returvarer via PostNord eller GLS. Varen må returneres i forsvarlig emballasje, og originalemballagen må følge med.
Du bør sende varen forsvarlig emballert - sammen med en kopi av faktura eller følgeseddel, hvor RMA-nummer samt at du ønsker å gjøre bruk av returretten er notert.
Du kan ikke bare angre ved å nekte mottakelse av varen uten å gi oss beskjed. Hvis en pakke ikke hentes og returneres til oss, vil det bli pålagt et gebyr på 75 kr. (for normale pakker) for kostnadene hvis du ønsker ordren kreditert.
Tilbakebetaling
Når varer sendes retur, har vi i henhold til ehandelsfondets regler 30 dager til å tilbakebetale pengene. Normalt skjer dette mye raskere, men i enkelte tilfeller kan det ta opptil 30 dager før beløpet er tilbake på din konto.
Vi tilbakebetaler kun til det kredittkortet som ble brukt ved kjøpet, for å forhindre misbruk av betalingskort.
Denne returpolitikken gjelder alle varer solgt som fjernsalg (til privatpersoner) - dette gjelder ikke varer solgt til bedrifter.
Returvarer ved kjøp som bedrift/offentlig
Bedrifter har som utgangspunkt ingen returrett for varer, og som hovedregel vil det bli beregnet et returgebyr på 20% for varer returnert av bedrifter og offentlige kunder. DU må alltid kontakte oss før du returnerer varer og få godkjent retureringen.
Spesiallagde varer eller varer tilpasset kunden tas ikke tilbake.
Forbehold for endringer
Lavpris-laase forbeholder seg retten til å endre og oppdatere de regler og betingelser som gjelder for denne nettsiden. Det er derfor viktig at du kontinuerlig holder deg orientert om det har skjedd endringer.
Misbruk
Misbruk av Lavpris-laase.dk vil føre til politianmeldelse.
Lenker
PBS - Betalingsservice fra de danske bankene
FDIH / Forbrukerrådet
Forbrukerstyrelsen
Forbrukerstyrelsen - med karakterbok over nettbutikker
Forbrukerrådet
Forbrukerinformasjon