Betingelser og vilkår

Definisjoner

Partene i avtalen
"Kjøper" refererer til den enkeltpersonen som primært handler utenfor sin virksomhet og som ved å legge inn en bestilling hos Lavpris Låse sender en forespørsel om å kjøpe og få levert spesifikke varer.
 

Alle avtaler inngås på dansk

Ordrebekreftelser sendes via e-post umiddelbart etter at bestillingen er gjort; en ny kan forespørres ved å kontakte oss.
 

Hvordan handle

Velg produktet, legg det i handlekurven, og gå til kassen. Under betalingsprosessen vil du bli veiledet av systemet og kan enkelt velge betalingsmetode, leveringssted, osv.

Bedrifter og offentlige institusjoner kan legge inn bestillinger via telefon eller e-post.

"Lavpris Låse" brukes nedenfor både om den enkeltperson eller juridiske enhet som, ved ordrebekreftelse, aksepterer Kjøperens bestilling og selger de bestilte varene, og om nettsiden hvor varer presenteres og bestilles.
 

Produktinformasjon

På Lavpris-laase.dk blir de essensielle egenskapene til produktet oppgitt. For ytterligere informasjon eller spørsmål om eksisterende informasjon, kan du sende en e-post til Lavpris Låse via salg@lavpris-laase.dk
 

Priser

Alle priser er dagspriser og kun gyldige på bestillingsdagen. Derfor kan det forekomme prisendringer.

Alle oppgitte priser inkluderer 25% MVA.

Lavpris-laase.dk gjør sitt ytterste for å gi nøyaktig informasjon om rabatter og tilbud vi tilbyr, men feil kan forekomme. Vi forbeholder oss retten til feil og mangler i priser og beskrivelser, samt for utsolgte varer.

Rabattkoder og lignende tilbud er ekskludert for visse utvalgte varegrupper.
 

Bestilling

Bestilling på vår nettside er en bindende avtale, og ordrebekreftelse sendes umiddelbart etter at bestillingen er gjort. Vi forbeholder oss imidlertid retten til at varer kan være restordre eller helt utsolgt; i slike tilfeller vil vi kontakte deg så snart som mulig.

Lagerbeholdning oppdateres en gang daglig, så du kan oppdage at et produkt er utsolgt selv om det ser ut til å være på lager.

Når låsene omkodes, blir kun de 2-3 nøklene som var i den opprinnelige låsen omkodet; de andre nøklene blir ikke omkodet og er derfor ikke inkludert.

Velger du å få omkodet låsene til din egen nøkkelkode, følger det med en omlagernøkkel.
 

Betaling

Kontoinformasjonen du legger inn når du kjøper varer, sendes direkte til PBS i kryptert form (SSL), som kun du og PBS kan lese. Derfor kan ingen andre se eller lagre din informasjon. Når du betaler med Dankort eller kredittkort, trekkes beløpet fra din konto så snart varene forlater Lavpris Låse. Velger du å motta varene med kontant ved levering, betales beløpet ved mottak av varene.

Betalingsmetoder – Private

Du kan betale på følgende måter:

  • Dankort
  • MobilePay
  • Visa
  • Visa Electron
  • JCB
  • Maestro
  • Mastercard
  • Bankoverføring (kun for private personer bosatt i utlandet)
PriceRunner Kjøpsgaranti

Ditt kjøp hos oss er helt dekket av PriceRunner Kjøpsgaranti uten ekstra kostnad. Det sikrer deg opptil 50 000 kroner hvis noe går galt i forbindelse med ditt kjøp. For å være dekket av Kjøpsgarantien, trenger du bare å være registrert medlem hos PriceRunner.

Kjøpsgarantien dekker personer bosatt i Danmark og gjelder hvis butikker ikke påtar seg sitt ansvar i henhold til den danske kjøpsloven innen 60 dager etter et kjøp.

Selv om du ikke allerede er medlem av PriceRunner og har kommet til vår nettside via dem, kan ditt kjøp fortsatt være dekket av Kjøpsgarantien. Alt du trenger å gjøre er å registrere deg innen en time etter ditt kjøp. Å bli medlem er gratis og tar mindre enn tre minutter! Bli medlem hos dem her

Hvis du ønsker at ditt kjøp skal være dekket av Kjøpsgarantien, må bestillingen din adresseres til deg som privatperson. Med Kjøpsgarantien får du kompensasjon hvis et produkt er defekt, hvis et produkt mangler ved levering, hvis levering av produktet uteblir, eller hvis produktet er feil eller mangelfullt.

Du blir kun kompensert for det direkte økonomiske tapet du har lidt, anskaffelseskostnader og fraktkostnader. PriceRunner Kjøpsgaranti inkluderer altså ikke kompensasjon for andre direkte eller indirekte kostnader, verditap eller tapte inntekter.

På PriceRunner finner du en liste over kategorier som er unntatt fra garantien, samt de gjeldende bruksvilkårene.

Visste du at PriceRunner er Danmarks ledende tjeneste for produkt- og prissammenligninger, og at de hver måned hjelper mer enn 1 million danskere med å sammenligne produkter? Slik har det vært siden 2000. Tjenesten er uavhengig og lar ikke butikker påvirke informasjonen du ser og nyter glede av.

Betalingsmetoder – Bedrifter
  • Dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • JCB
  • Maestro
  • Mastercard
  • Bankoverføring
  • Faktura (Netto 10 dager. Merk at vi først må vurdere kredittverdighet. Vennligst oppgi et telefonnummer da vi alltid vil kontakte deg via telefon før vi behandler bestillingen)
  • EAN Fakturering (Netto 10 dager) Kontakt oss før du legger inn bestillingen hvis kreditthensynet ikke kan overholdes.
     

Levering

Alle lagerførte varer bestilt før kl. 12 på hverdager sendes samme dag. Varer som ikke er på lager sendes så raskt som mulig. Hvis leveringstiden overstiger 3 dager, vil vi kontakte kunden og informere om årsaken. Alle varer sendes med Postnord eller GLS som en pakke som krever kvittering ved mottak. Større varer sendes med Danske Fragtmænd direkte fra våre leverandører.

Ved forsendelse utenfor Danmark vil du motta et fraktgebyr via e-post før vi sender varen. Vi godtar ikke bestillingen før dette gebyret er betalt.

Hvis du bestiller med Flex-levering eller hvis det kan sendes uten signatur, overføres ansvaret til kunden når transportøren har levert pakken. Dette er en avtale mellom kunden og transportøren, og tvister må løses mellom disse to partene og er utenfor vår kontroll.

Hvis du bestiller til en pakkeshop, vennligst merk at vi ikke kan garantere at pakken din blir levert til riktig pakkeshop i travle perioder. Transportøren kan noen ganger flytte pakken til nærmeste hentested hvis en gitt pakkeshop er full.

Hvis du glemmer å hente pakken fra pakkeshopen og den returneres til oss, vil vi lagre pakken til du kontakter oss. Hvis du ønsker at pakken skal sendes igjen, vil vi sende en faktura for ny frakt som må betales først. Hvis du ønsker å avbestille ordren, vil fraktkostnaden bli trukket før vi utsteder en refusjon, og i visse tilfeller kan vi/vil belaste returkostnadene som dekkes i refusjonen.

Fri frakt ved bestillinger over 800 DKK gjelder kun for varer og bestillinger levert til GLS pakkeshops i Danmark kun. Ikke alle varer kan leveres til pakkeshops, og derfor gjelder ikke fri frakt for alle varer. For eksempel kan pengeskabe og stanglåser ikke leveres til pakkeshops.
 

Reklamasjon

Lavpris Låse gir en 2-års garanti fra mottakelsen av varene for produksjons- og materialfeil (mangler) i henhold til den danske kjøpsloven. Garantien dekker ikke feil, skader eller slitasje som direkte eller indirekte følge av feil bruk, dårlig vedlikehold, vold eller uautoriserte inngrep.

Som forbruker har du en 2-års garanti, noe som betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, få pengene tilbake, eller få en prisreduksjon, avhengig av den konkrete situasjonen. Dette avhenger selvfølgelig av at reklamasjonen er berettiget.

Reklamasjoner håndteres ved å kontakte oss via e-post eller telefon, hvoretter vi kan kreve at varen sendes/leveres til vår butikk på Merkurvej 6, 4700 Næstved.

Alle pakker må sendes direkte til vår butikk, ikke til en pakkeshop eller andre alternative leveringsmetoder.

Fakturaen eller en kopi derav må fremvises til Lavpris Låse når du fremmer en reklamasjon.

Enhver reklamasjon angående mangler ved leverte produkter må fremsettes til Lavpris Låse innen rimelig tid etter at Kjøper har oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. Ellers mister Kjøper retten til å kreve mangelen.

Vennligst spesifiser og, hvis bedt om, demonstrer mangelens art.

Hvis du ønsker å levere en klage til en offentlig myndighet angående et produkt eller en tjeneste kjøpt fra oss, kan en slik klage leveres til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Klageoppløsingssenter, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.

Du kan levere en klage til Klageoppløsingssenteret via www.forbrug.dk.

EU-Kommisjonens online klageportal kan også brukes til å levere en klage. Dette er særlig relevant hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klager kan leveres her: http://ec.europa.eu/odr.

Ved innlevering av en klage må du oppgi vår e-postadresse salg@lavpris-laase.dk
 

Ansvarsfraskrivelse og garanti

Lavpris Låse har gjort det enkelt for deg å få relevant informasjon på andre nettsteder gjennom lenker. Disse nettstedene er utenfor Lavpris Låse sin kontroll. Derfor kan vi ikke holdes ansvarlige for innholdet på disse sidene med mindre annet kreves av dansk lov.

Informasjon om de bestilte varene fra slike nettsteder er ikke inkludert i beskrivelsen av de bestilte varene i avtalen mellom Kjøper og Lavpris Låse med mindre annet kreves av dansk lov.

Selgere er ikke ansvarlige for direkte eller indirekte tap som følge av at de bestilte varene ankommer sent til Kjøper, eller hvis de bestilte varene er defekte, når forsinkelsen eller manglene skyldes Kjøperens handlinger eller unnlatelser eller forhold utenfor Lavpris Låse sin kontroll, slik som krig, opprør, uro, brann, statlige inngrep, beslagleggelse, valutarestriksjoner, arbeidskonflikter av alle slag, inkludert streik og lockout, eller lignende, med mindre annet kreves av dansk lov.
Lavpris Låse gir ikke en uavhengig garanti for de bestilte varene, og Kjøper mottar kun garantiene utstedt av produsenten til Kjøper, med mindre annet kreves av dansk lov.
 

Fortrinnsrett (kun privatpersoner)

Hvis Kunden meddelar Lavpris-laase.dk at de har angret sitt kjøp innen 14 dager etter levering, vil Lavpris-laase.dk refundere det mottatte beløpet. Brukte og skadede varer, samt tjenester, omkodede nøkler, omladede sylindere, etc., kan ikke returneres. Det samme gjelder varer som er forseglet av helse- eller hygienemessige årsaker hvis denne forseglingen er brutt.

Varen må returneres i vesentlig samme stand og mengde, originalemballasjen må bevares og returneres, og DU må sørge for riktig emballering av varene før du returnerer dem. Skadede varer og/eller emballasje vil resultere i avvisning eller fradrag fra returprisen.

Når du angrer et kjøp, må du alltid kontakte oss før du returnerer varen. Du kan ikke bare sende varen tilbake eller nekte mottak. Du bærer kostnaden for å returnere varen selv.

Returnering av varer og kostnader
Returer skjer på egen regning, og vi aksepterer kun returer via PostNord eller GLS. Varen må returneres i passende emballasje, og originalemballasjen må følge med.

Du bør sende varen sikkert emballert – sammen med en kopi av fakturaen eller følgeseddelen, med notering av RMA-nummer og at du ønsker å utøve fortrinnsretten.

Du kan ikke bare angre ved å nekte mottak av varen uten å varsle oss. Hvis en pakke ikke hentes og returneres til oss, vil et gebyr på 75 DKK (for standardpakker) bli belastet for kostnadene hvis du ønsker at ordren skal krediteres.


Refusjon
Når varer returneres, har vi i henhold til e-handelsfondets regler 30 dager til å refundere pengene. Normalt skjer dette mye raskere, men i enkelte tilfeller kan det ta opptil 30 dager før beløpet er tilbake på kontoen din.
Vi refundere kun til kredittkortet som ble brukt ved kjøpet for å forhindre misbruk av betalingskort.

Denne returpolitikken gjelder for alle varer solgt som fjernsalg (til private personer) – de gjelder ikke for varer solgt til bedrifter.

 

Returvarer ved kjøp som bedrift/offentlig.

Bedrifter har generelt ikke rett til å returnere varer, og som hovedregel vil et returgebyr på 20% bli belastet for varer returnert av bedrifter og offentlige kunder. DU må alltid kontakte oss før du returnerer varer og få retur godkjent.

Bedrifter har generelt ikke returrett på varer, og som hovedregel vil et returgebyr på 20% bli belastet for varer returnert av bedrifter og offentlige kunder. DU må alltid kontakte oss før du returnerer varer og få retur godkjent.

Særlig hjemmelagde varer eller varer tilpasset kunden kan ikke returneres.
 

Særlig hjemmelagde varer eller varer tilpasset kunden kan ikke returneres.
 

Forbehold for endringer

Lavpris Låse forbeholder seg retten til å endre og oppdatere reglene og betingelsene som gjelder for dette nettstedet. Derfor er det viktig at du regelmessig sjekker for eventuelle endringer.
 

Misbruk

Misbruk av Lavpris-laase.dk vil føre til en politianmeldelse.
 

Lenker

PBS - Betalingstjenesten til danske finansinstitusjoner
FDIH / Forbrukerrådet
Forbrukerombudet
Forbrukerombudet - med karaktersystem for nettbutikker
Forbrukerrådet
Forbrugerinformasjon